Silvano Gregorino

 

After working as rehabilitation nurse to assist people with spinal cord injury, for more than ten years has planned and coordinated the Tutorial training of the Bachelor of Science in nursing at the University of Turin. Professor at the Bachelor of Science in nursing and Master of Palliative Medicine at the University of Turin, he conducts experiences regarding the use of narration as educational device also within the field of clinical training. He has published different essays, in Journals and collective works, among which Caring Practices: the body in the nursing experience (Torino, 2006);  Considerazioni sulla formazione tutoriale tra pratiche riflessive e scrittura, in “Tutor”, 2007, In Decostruire Formando, La decostruzione come ipotesi formativa nelle pratiche di cura in Decostruire Formando (2010) Como-Pavia: Ibis; L’Immagine Filmica nella Formazione alle Cure: Indicazioni Metodologiche e Pratiche di Utilizzo in MEDIC, 2011; Il diario riflessivo, pratica di scrittura formativa in La medicina narrativa nei luoghi di formazione e di cura (2010), Torino: Edi Ermes; L’uso della videoripresa nella formazione delle competenze educative nelle cure in Immagini nella cura e nella formazione (2017), Lecce: Pensa Multimedia.

 

Silvano.gregorino@gmail.com


 

Collaborations for Paideutika

 

  1. Silvano Gregorino, Caring Practises, the body in the nursing experience
  2. Silvano Gregorino, Pratiche di cura. Il lavoro infermieristico tra casi clinici e orizzonti interpretativi – Paideutika N. 4 – Nuova Serie – Anno II – 2006