Silvia Demozzi (University of Bologna – Italy)

is a Ph.D doctor and researcher at the Bologna Department of Education, University of Bologna. She teaches Pedagogy of Childhood, Philosophy of Education and Oncological Pedagogy. She conducts research on issues relating to children as well as social and youth welfare services in Italy; on “adultized” children and parents’ use of media involving their children (sharenting); on philosophy for children; patient centered medicine and Gregory Bateson’s Theory.

Publications: La struttura che connette. Gregory Bateson in educazione, ETS, 2011; Deontologia pedagogica. Riflessività e pratiche di resistenza (con M.Contini; M.Fabbri; A.Tolomelli), Franco Angeli, 2014; L’infanzia “inattuale”. Perché le bambine e i bambini hanno diritto al rispetto, Edizioni Junior, 2016; Corpi bambini. Sprechi di infanzie (con M. Contini), FrancoAngeli, 2016; I bambini “giocano grande”?, in Bondioli, Bobbio (a cura di): Gioco e infanzia . Teorie e scenari educativi, Carocci, 2019; La alianza educativa escuela/familia y los grupos de chat de padres: una mirada a la situación italiana (con Alessandra Gigli e Maria Pina Castillo) «Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado», 2019, Vol. 22 Núm. 3 (2019), pp. 15-30.